DSC_0910_horizontal

Δημήτρης Παπαμιχαήλ, chief executive officer της Goldair Handling Ελλάδας και Βουλγαρίας

Ο κ. Δημήτρης Παπαμιχαήλ αναλύει τους στόχους της εταιρείας επίγειας εξυπηρέτησης, Goldair Handling, για το 2015, όπως και για τις υπηρεσίες που προσφέρει στο ευρύ πελατολόγιό της.

H πρώτη και τελευταία εικόνα των τουριστών στη χώρα μας είναι το προσωπικό μας

Δημήτρης Παπαμιχαήλ, chief executive officer της Goldair Handling Ελλάδας και Βουλγαρίας

Δημήτρης Παπαμιχαήλ, chief executive officer της Goldair Handling Ελλάδας και Βουλγαρίας

– Πείτε μας λίγα λόγια για το ρόλο της Goldair Handling στον τομέα επίγειας εξυπηρέτησης, όπως και τους στόχους της για τη φετινή χρονιά.

Η Goldair Handling είναι η πρώτη ιδιωτική εταιρεία που λειτουργεί από το 1999 (οπότε και έληξε το μονοπώλιο διαχείρισης αποσκευών και εξυπηρέτησης αεροσκαφών στη πίστα) στην αγορά της επίγειας εξυπηρέτησης, στα ελληνικά αεροδρόμια. Σήμερα και κατόπιν διαγωνιστικών διαδικασιών, έχουμε εξασφαλίσει την παρουσία της εταιρείας σε 26 ελληνικά αεροδρόμια, παρέχοντας υπηρεσίες επιβατών, αεροσκαφών και εμπορευμάτων. Πελάτες της εταιρείας μας είναι αεροπορικές εταιρείες, για την εξυπηρέτηση των οποίων απασχολούμε προσωπικό πλέον των 2.500 ανθρώπων, ενώ οι επενδύσεις σε επίγειο εξοπλισμό και υποδομές αεροδρομίων υπερβαίνουν τα 60 εκατ. ευρώ.

Από το 2008, η εταιρεία αποφάσισε στρατηγικά να δραστηριοποιηθεί και στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα την είσοδό μας στην αγορά της Κύπρου (αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου), μέσω της εταιρείας Louis Goldair Services (LGS) και τη μετέπειτα δραστηριοποίησή μας στη Βουλγαρία (αεροδρόμια Σόφιας, Μπουργκάς και Βάρνας), μέσω της θυγατρικής μας Goldair Handling Bulgaria. Παράλληλα, στα πλαίσια της εξωστρέφειας που μας ώθησε η εγχώρια κρίση τα τελευταία χρόνια, αναπτύξαμε νέες συνεργασίες στον τομέα της παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και τεχνογνωσίας σε εταιρείες που εισέρχονται στη δραστηριότητα της επίγειας εξυπηρέτησης, σε αναδυόμενες αγορές, όπως π.χ. στην Αφρική (αρχικά στην Αντίς Αμπέμπα – Αιθιοπία), όπου ήδη έχουν εγκατασταθεί και εργάζονται Ελληνες, στελέχη της εταιρείας μας. Η Σ. Αραβία, επίσης, είναι από τους επόμενους στόχους της εταιρείας και ήδη έχουμε προκριθεί στον τελευταίο γύρο προσφορών, για την παροχή υπηρεσιών αεροσκαφών στα τρία μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, την Τζέντα, το Ριάντ και το Νταμάμ, μέσω ενός ισχυρού consortium εταιρειών (SIAG), της οποίας είμαστε μέλος. Επίσης, είμαστε από τα ιδρυτικά μέλη της συμμαχίας εταιρειών handling «ground.net», όπου σε συνεργασία με τη Γερμανική εταιρεία του αεροδρομίου του Μονάχου, «Aeroground», και την ελβετική εταιρεία «AAS», προσφέρουμε υπηρεσίες ευρύτερου δικτύου εξυπηρέτησης αεροσκαφών, κοινές δράσεις πωλήσεων, marketing, ανταλλαγής τεχνογνωσίας, εκπαίδευσης, καλών πρακτικών κ.ά. Η εν λόγω συμμαχία, τον επόμενο μήνα θα διευρυνθεί στα πέντε μέλη (επίσημη ανακοίνωση θα γίνει στο επόμενο συνέδριο της ΙΑΤΑ , τον Απρίλιο, στην Κων/πολη), δημιουργώντας έτσι ένα δίκτυο ενοποιημένων υπηρεσιών σε πλέον των 70 αεροδρομίων στην Ευρώπη. Οσον αφορά στην εγχώρια αγορά, ο ανταγωνισμός που έχει επιφέρει η απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης, είχε και έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική πτώση των τιμών εξυπηρέτησης αεροσκαφών, την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, σε όλη την επικράτεια. Ως εκ τούτου, το συνολικό κόστος των αεροπορικών εταιρειών έχει μειωθεί, προς όφελος των επιβατών, του τουρισμού, της διακίνησης εμπορευμάτων, κ.λπ. και υπ’ αυτή την έννοια, θεωρούμε σημαντική τη συμβολή και το ρόλο της εταιρείας μας στη προσπάθεια αυτή.

Τέλος, όσον αφορά στους στόχους της εταιρείας μας για το 2015, δεν θα μπορούσε να είναι άλλοι από το να διατηρήσουμε την ηγετική θέση που κατέχουμε στην εγχώρια αγορά, κατ’ επέκταση να διατηρηθούν οι αντίστοιχες θέσεις εργασίας, να είμαστε ο προτιμώμενος φορέας επίγειας εξυπηρέτησης από τις αεροπορικές εταιρείες στα αεροδρόμια που δραστηριοποιούμαστε, να ενισχύσουμε την παρουσία μας στη διεθνή αγορά, συνεχίζοντας το θετικό momentum των νέων συνεργασιών μας, και, βέβαια, μέσω των παραπάνω, να δώσουμε περαιτέρω αξία στην εταιρεία και προοπτική στους μετόχους της.

– Εχετε δεκάδες αεροπορικές εταιρείες ως πελάτες, όπως η Αegean, η AirFrance, η Emirates, Etihad, η Lufthansa και η Turkish Airlines, στις οποίες παρέχετε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Πείτε μας περισσότερες πληροφορίες για αυτές τις υπηρεσίες.

Οφείλω να πω ότι είμαστε πολύ υπερήφανοι που εξυπηρετούμε έναν εξαιρετικά σημαντικό αριθμό αεροπορικών εταιρειών στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε. Οι παραπάνω εταιρείες που αναφέρετε είναι μέρος του πελατολογίου μας, το οποίο μετρά άνω των 100 εταιρειών, μεταξύ των οποίων, τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας βιομηχανίας, όλων των προφίλ εταιρειών (π.χ. τακτικές, charter, cargo, business aviation, κ.ά.) Ξέρετε, θεωρώ πιο σημαντικό κατόρθωμα να διατηρούμε διαχρονικές σχέσεις με τους πελάτες μας, παρά να εξασφαλίσουμε ένα νέο συμβόλαιο. Και για το λόγο αυτό, εκτιμώ ότι είναι σημαντική επιτυχία οι καλές σχέσεις που έχουμε δημιουργήσει με τους πελάτες μας, σχέσεις που κρίνονται στο χρόνο, στη συνέπεια, στην προσπάθεια και τέλος, στο αποτέλεσμα. Είναι, τέλος, σημαντικό, να μεγαλώνεις μαζί τους και παράλληλα, να συμμετέχεις ενεργά στη δημιουργία και στο σχεδιασμό νέων προϊόντων που εισάγουν στην αγορά.

– Το μότο σας είναι «προοδευτική σκέψη, καινοτόμος δράση, σκληρή δουλειά». Αυτά είναι τα στοιχεία της επιτυχίας σας;

Στην πραγματικότητα, τα παραπάνω είναι οι αρχές και οι αξίες του ιδρυτή του βασικού μετόχου της εταιρείας, οι οποίες για περισσότερο από 60 χρόνια μεταδίδονται στις νέες γενιές και θεωρούμε ότι είναι στοιχείο της επιτυχίας μας. Η «προοδευτική σκέψη» μας έκανε την πρώτη (και μόνη) ελληνική εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης που δραστηριοποιείται στο εξωτερικό, στην «καινοτόμο δράση» οφείλεται η παροχή νέων μοντέλων ανάπτυξης, όπως πρόσφατα στην Αιθιοπία και η «σκληρή δουλειά» είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο να επιβιώσουμε, αλλά να αναπτυχθούμε μέσα σε εποχές παγκόσμιας ύφεσης και πρωτόγνωρης εγχώριας οικονομικής κρίσης.

– Οι προβλέψεις για τον τουρισμό το 2015 είναι θετικές. Εσείς τι προσδοκίες έχετε από τη φετινή χρονιά;

Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για το 2015. Είχαμε μια εξαιρετική χρονιά (2014), όπου πραγματοποιήθηκε ρεκόρ αφίξεων, όμως, τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, δεν δημιουργούν το ασφαλές περιβάλλον για να είμαστε αρκετά αισιόδοξοι, όπως θα θέλαμε. Είναι γεγονός, βέβαια, ότι οδεύουμε για μια εξίσου καλή χρονιά, όμως, θα πρέπει να υπάρξει οικονομική σταθερότητα και ένα ήπιο πολιτικό περιβάλλον έτσι ώστε να επιβεβαιωθούν τα παραπάνω. Τα αρνητικά πρωτοσέλιδα του διεθνή τύπου ή ακόμα μια εικόνα της Αθήνας με επεισόδια σε συνδυασμό με την υπαρκτή μείωση του τουρισμού από Ρωσία (για άλλους λόγους) δεν βοηθούν στη φιλότιμη προσπάθεια όλων των φορέων για μια ακόμα χρονιά ρεκόρ. Θα είναι πραγματικά κρίμα, να μην κατορθώσουμε να εξαργυρώσουμε τόσο την εμπιστοσύνη που κέρδισε η Αθήνα ως προορισμός το 2014 όσο και τη σπάνια ομορφιά της χώρας μας, το ελληνικό καλοκαίρι. Ωστόσο, το προσωπικό μας στα ελληνικά αεροδρόμια θα είναι για ακόμα μία φορά η πρώτη και τελευταία εικόνα των τουριστών στη χώρα μας.

– Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο μεγάλο αριθμό προσωπικού που έχετε και στις νέες θέσεις εργασίας (υπάλληλοι αεροδρομίου, εξυπηρέτησης αεροσκαφών, χειριστές ανυψωτικών μηχανημάτων, οδηγοί πίστας, εργάτες πίστας κ.ά.) που προσφέρετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Φέτος, θα προχωρήσετε και πάλι σε αύξηση του προσωπικού σας;

Οπως γνωρίζετε, η εταιρεία μας είναι εντάσεως εργασίας και υπ’ αυτή την έννοια, συμβάλλουμε θετικά τόσο στη διατήρηση μόνιμων θέσεων εργασίας για την κάλυψη των τακτικών πτήσεων, όσο και εποχικών θέσεων εργασίας για την εξυπηρέτηση των charter πτήσεων, ακολουθώντας την εποχικότητα και τις τάσεις του τουρισμού. Οι μόνιμες θέσεις εργασίες απαιτούν επαγγελματική εμπειρία και εξειδίκευση, η οποία παρέχεται από το εταιρικό μας τμήμα εκπαίδευσης, ενώ οι εποχικές θέσης εργασίας είναι πιο πολύπλοκες, λόγω της συχνής αλλαγής του προσωπικού χρόνο με χρόνο. Επίσης, οι θέσεις εργασίας ακολουθούν και τη δυναμική του ανταγωνισμού, όταν π.χ. μια αεροπορική εταιρεία επιλέξει άλλη εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης για την παροχή των υπηρεσιών, γεγονός που δημιουργεί μετατοπίσεις προσωπικού. Ωστόσο, η αναπτυξιακή μας πορεία τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των μεριδίων μας στην αγορά (π.χ. στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, στην Αθήνα, εξυπηρετούμε πλέον το 70% της κίνησης, ενώ στη Θεσσαλονίκη, πλέον του 60%) και ως εκ τούτου, ο αριθμός των εργαζομένων στην εταιρεία μας, σταδιακά και σταθερά αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Φέτος, θα προχωρήσουμε στον αρχικό μας σχεδιασμό και στις τρεις χώρες που δραστηριοποιούμαστε, με θετικές, όμως, αποκλίσεις, λόγω των νέων συνεργασιών, όπως π.χ. αυτή με την TUI στη Βουλγαρία, αλλά και για την κάλυψη των αυξημένων πτήσεων της Aegean Airlines τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και σε αυτή της Κύπρου.

 




Δεν υπάρχουν σχόλια

Προσθέστε το δικό σας