Ioanna Papadopoulou

Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του ΔΑΑ

Η Ιωάννα Παπαδοπούλου, σε μια πρόσφατη συνάντησή της με τη δημοσιογράφο Ηλέκτρα Αλευρίτη, εξηγεί τους στόχους, τις πρωτοβουλίες και τα ρεκόρ της επιβατικής κίνησης στο «Ελ. Βενιζέλος».

Στόχος μας η αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας

 

 

Η διευθύντρια επικοινωνίας & μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ιωάννα Παπαδοπούλου.

Η διευθύντρια επικοινωνίας & μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ιωάννα Παπαδοπούλου.

– Η φετινή χρονιά είναι, μέχρι στιγμής, εξαιρετικά επιτυχημένη για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από πλευράς επιβατικής κίνησης. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτή η επιτυχία;

«Oπως είναι γνωστό, οι παράγοντες που επηρεάζουν την αεροπορική κίνηση είναι η εξέλιξη των μακροοικονομικών μεγεθών, η ελκυστικότητα του προορισμού και η ένταξή του στο δίκτυο των αερομεταφορέων, καθώς και τα στρατηγικά σχέδια και η διαμόρφωση του δικτύου του αερομεταφορέα βάσης. Ηδη από την έναρξη της κρίσης, στο αεροδρόμιο της Αθήνας επενδύσαμε ακόμη περισσότερο στη διεύρυνση της συνεργασίας μας με τις αεροπορικές εταιρείες, στην ενίσχυση των κινήτρων και της υποστήριξης που τους προσφέρουμε και, παράλληλα, θέσαμε ως προτεραιότητα την, όσο το δυνατόν, ουσιαστικότερη συμβολή μας στην ανάδειξη και προώθηση του προορισμού «Αθήνα».

Μετά από τρία ιδιαίτερα δύσκολα χρόνια, από το 2010 έως το 2012, ήδη από το δεύτερο εξάμηνο του 2013, ξεκίνησε η ανάκαμψη της κίνησης και συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2014, το οποίο «έκλεισε» με 21,2% αύξηση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2013, δηλαδή 2,7 εκατ. περισσότερους επιβάτες. Ετσι, φθάσαμε φέτος σε μία χρονιά εξαιρετική μέχρι στιγμής, με το καλοκαίρι του 2015 να καταγράφει ιστορικά ρεκόρ τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, όπου οι επιβάτες ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 2 εκατ. σε μηνιαία βάση, με τους ξένους επισκέπτες της Αθήνας να παρουσιάζουν αύξηση της τάξεως του 28% κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2015 και την πόλη μας να αποτελεί έναν από τους πλέον ελκυστικούς προορισμούς διεθνώς.

Η εξέλιξη της φετινής κίνησης χαρακτηρίστηκε από ενισχυμένο πρόγραμμα πτήσεων, ενίσχυση της προσφοράς πτήσεων και θέσεων από μεγάλο αριθμό αεροπορικών εταιρειών, νέες εταιρείες και προορισμούς, αύξηση συχνοτήτων και υψηλές πληρότητες. Σημαντικοί παράγοντες ήταν φυσικά, κατ’ αρχάς, η δυναμική ανάπτυξη της Aegean, καθώς και το γεγονός ότι υπάρχει πλέον βάση χαμηλού κόστους αερομεταφορέα στην Αθήνα, αλλά και συνολική αύξηση των εταιρειών χαμηλού κόστους που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιό μας. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί, επίσης, το γεγονός ότι οι αερομεταφορείς που επιχειρούν υπερπόντια δρομολόγια φέτος διεύρυναν τη χρονική περίοδο δραστηριοποίησής τους και πρόσθεσαν αρκετές επιπλέον συχνότητες.

Αναλυτικά για το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, η κίνηση του αεροδρομίου έφτασε τα 12,3 εκατ. επιβάτες, αυξημένη κατά 22,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, με την κίνηση εσωτερικού, αλλά και τη διεθνή κίνηση, να παρουσιάζουν αύξηση κατά 26,1% και 19,9% αντίστοιχα».

 

– Ενας από τους στρατηγικούς στόχους του αεροδρομίου και επίκεντρο της κοινής προσπάθειας ΔΑΑ και αεροπορικών εταιρειών, όπως ενδεικτικά η Singapore Airlines και η Aegean, είναι η ανάπτυξη της κομβικής δυναμικής της Αθήνας, μέσω του «TAG Athens Project». Πείτε μας λίγα λόγια για αυτό το σημαντικό εγχείρημα.

«Η ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας της Αθήνας  και η ανάπτυξη της κομβικής δυναμικής της είναι για εμάς μια μεγάλη πρόκληση και αποτελεί έναν από τους στρατηγικούς στόχους του αεροδρομίου και επίκεντρο της κοινής προσπάθειας ΔΑΑ και αεροπορικών εταιρειών.

Ξεκινώντας από την ιδιαίτερα πλεονεκτική γεωγραφική θέση της χώρας μας μεταξύ Δύσης και Ανατολής, στόχος μας είναι η προσέλκυση επιβατών από τα Βαλκάνια, την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη με τελικό προορισμό τις περιοχές Ασίας/Αυστραλίας, έτσι ώστε να επιλέξουν την Αθήνα ως ενδιάμεσο σταθμό στο ταξίδι τους, προσβλέποντας στην αύξηση της κίνησης των μετεπιβιβαζόμενων επιβατών (transfer).

Εχοντας εντοπίσει και εξετάσει πολύ μεθοδικά τις ευκαιρίες που παρουσιάζει αυτή τη στιγμή ο χάρτης των αερομεταφορών και τις δυνατότητες προσέλκυσης επιβατικής κίνησης από συγκεκριμένες περιοχές, έχουμε ήδη ξεκινήσει την προσπάθειά μας, αρχικά με τη Singapore Airlines και την Aegean Airlines, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η διαμόρφωση και άλλων συνεργασιών μεταξύ του αεροδρομίου και αεροπορικών εταιρειών στο κοινό αυτό project. Πολύ απλά, εντοπίζουμε τα σημεία/πόλεις, όπου συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Ο ξένος αερομεταφορέας δεν συνδέει απευθείας το συγκεκριμένο προορισμό με τη βάση της δικής του δραστηριότητας (για παράδειγμα, η Singapore Airlines δεν έχει απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Σιγκαπούρη).
  • Υπάρχει μεγάλος όγκος επιβατικής κίνησης για το συγκεκριμένο προορισμό, ο οποίος, όμως, εξυπηρετείται μέσω άλλων hubs.
  • Υπάρχει απευθείας σύνδεση με την Αθήνα, τόσο του αρχικού, όσο και του τελικού προορισμού.

Ενθαρρύνουμε και κινητροδοτούμε, λοιπόν, τους αερομεταφορείς να διαμορφώσουν έναν ενιαίο, πολύ ελκυστικό ναύλο για το δρομολόγιο αυτό μέσω Αθηνών και αναλαμβάνουμε την προώθησή του στο επιβατικό κοινό, αλλά και στους τουριστικούς πράκτορες των αγορών αυτών, έτσι ώστε να εντάξουν τον προορισμό «Αθήνα» ως ενδιάμεσο σταθμό στο χάρτη των αεροπορικών ταξιδιών τους, με το μήνυμα «TAG Athens! Tags you to the world!».

Αξίζει να πούμε ότι η κίνηση μετεπιβιβαζόμενων επιβατών από ένα διεθνή προορισμό σε έναν άλλον μέσω Αθήνας χαρακτηρίζεται ήδη από το 2014 από εξαιρετική δυναμική. Αυξήθηκε το 2014 κατά 61% και αντίστοιχη (+59%) είναι η αύξησή της και κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2015».

 

– Ο τουρισμός στη χώρα μας έχει περάσει από πολλές διακυμάνσεις και πολλά σκαμπανεβάσματα. Είστε αισιόδοξη για το μέλλον;

«Η κρίση ανέδειξε την αναγκαιότητα της συνεργασίας και της κοινής προσπάθειας όλων όσοι, είτε άμεσα είτε έμμεσα, εργαζόμαστε για τον τουρισμό. Είναι «κλειδί» για την επιτυχία η συνεχής προσπάθεια και η συνεργασία μεταξύ όλων των φορέων, οργανισμών και παραγόντων του κλάδου.

Από την πλευρά μας, επενδύουμε σημαντικά στις συνεργασίες και στην προώθηση της πόλης μας ως ελκυστικού προορισμού, με συγκεκριμένες δράσεις και προγράμματα, τα οποία ήδη έχουν αποδώσει καρπούς. Ενδεικτικά, αναφέρω την πρωτοβουλία – καμπάνια «Perhaψ You’re an Aθenian too» και την μετεξέλιξή της, σε συνεργασία με την Marketing Greece, στη διαδικτυακή εφαρμογή «I’m an AΘenian». Οι πρωτοβουλίες αυτές προέβαλαν το 2014 την Αθήνα σε περισσότερους από 170.000.000 επιβάτες σε όλον τον κόσμο. Ακόμη, δημιουργήσαμε την κάρτα πόλης «athenspotlighted», υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, η οποία διανέμεται δωρεάν από το Νοέμβριο του 2011 στους ξένους επισκέπτες μας. Παράλληλα, το περιοδικό του αεροδρομίου «2Board», με ειδικό αφιέρωμα στην Αθήνα σε κάθε τεύχοs του και από φέτος τον Ιούλιο, με… «εικόνα και ήχο», «πετάει» πάνω από την Ελλάδα, συνδυάζοντας το χαρτί με την online τεχνολογία, με αποτέλεσμα το πρώτο πλήρως διαδραστικό ελληνικό περιοδικό, που στόχο έχει την προβολή της χώρας μας.

Είμαι, λοιπόν, αισιόδοξη, γιατί πιστεύω ότι όλοι έχουμε πια συνειδητοποιήσει ότι η επιτυχία μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο συλλογικής προσπάθειας και μεθοδικής εξυπηρέτησης του κοινού μας στόχου που αποτελεί ο τουρισμός.

 

– Ο ΔΑΑ διοργανώνει και αρκετές πολιτιστικές εκδηλώσεις, ψυχαγωγώντας τους επιβάτες του αεροδρομίου. Οι κινήσεις αυτές έχουν πάντα μεγάλη απήχηση στο κοινό. Τι άλλο θα δούμε από εσάς το επόμενο διάστημα;

«Είναι αλήθεια πως επιθυμούμε πολύ να… αποδεικνύουμε συνεχώς ότι αποτελούμε ζωτικό τμήμα της πόλης μας και στον τομέα του πολιτισμού και της ψυχαγωγίας «γεμίζοντας τις αποσκευές των επιβατών» με… μουσική και τέχνη, πριν από την αναχώρησή τους από το αεροδρόμιο!

Χαιρόμαστε πολύ για τη μεγάλη απήχηση που είχε μέχρι σήμερα το πολιτιστικό πρόγραμμά μας «Fly me to the Moon», που υλοποιούμε από το 2013 σε συνεργασία με την πλατφόρμα σύγχρονου πολιτισμού «ελculture».

Εχοντας ήδη φιλοξενήσει μια πλειάδα καλλιτεχνών, οι «ψυχαγωγικές πτήσεις» για το κοινό και τους επιβάτες συνεχίζονται στο αεροδρόμιο για τρίτη συνεχή χρονιά, με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Εθνική Λυρική Σκηνή, αλλά και με θέατρο σκιών και πλήθος σχημάτων και μουσικών να συνθέτουν το νέο πρόγραμμά μας.

Οσο για τα επόμενα βήματά μας… Θα ξέρετε, βέβαια, τους στίχους του τραγουδιού «Fly me to the moon and let me play…»

Αφού, λοιπόν, ξεκινήσαμε με τον πρώτο στίχο, την τιμητική του θα έχει φέτος ο δεύτερος, εμπλουτίζοντας έτσι το πρόγραμμά μας, αυτή τη φορά, και με… επιδαπέδια παιχνίδια στο αεροδρόμιο, όπως θα δείτε σύντομα».

 

– Αναπτύσσετε ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους ταξιδιώτες, με συνέπεια και συνέχεια. Υπάρχει κάτι νέο σε αυτό το πεδίο;

«Με πλήθος καινοτομιών σε αυτό το πεδίο, στέκομαι στη φετινή πρωτοβουλία μας, με την οποία ο ΔΑΑ έγινε το 1ο αεροδρόμιο στον κόσμο που υλοποιεί εφαρμογή πληροφορίας πτήσεων, μέσω του Facebook Messenger, χάρη στην οποία ο χρήστης, χρησιμοποιώντας απλά το Facebook Messenger από κινητό, tablet ή laptop, ενημερώνεται «live» για την πτήση του. Για τη λειτουργία του «ATH Messenger», έχει δημιουργηθεί η σελίδα www.facebook.com/ATHmessenger».

 

– Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας για την περαιτέρω ανάπτυξη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών; Ετοιμάζετε κάτι άλλο μέσα στο 2015;

«Υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν εντός του 2015. Ενδεικτικά θα αναφερθώ σε ορισμένα από τα σχέδιά μας. Εντός του Σεπτεμβρίου, θα παρουσιαστεί η συνέχεια της καμπάνιας του «PerhaΨ you’re an AΘenian too!» για την Αθήνα, για την οποία εργαζόμαστε εντατικά αυτόν τον καιρό με τη Marketing Greece. Ενώ το «PerhaΨ», μέσω της δημιουργικής σύνθεσης γραμμάτων του ελληνικού και λατινικού αλφαβήτου, αναδείκνυε δημιουργικά κοινές έννοιες και αξίες που ξεκίνησαν ως ελληνικές, έγιναν, όμως, παγκόσμιες και μας ενώνουν, τώρα προχωρούμε ένα βήμα ακόμη. Περισσότερα, όμως, γι’ αυτήν την καμπάνια, κατά την… επίσημη παρουσίασή της.

Εντός Οκτωβρίου, θα ανακοινώσουμε, επίσης, τα Στοχευμένα Κίνητρά μας για τις αεροπορικές εταιρείες για τη χειμερινή περίοδο 2015 – 2016, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης και σημαντικότερης επένδυσής μας που αποτελεί πάντα η υποστήριξη των αεροπορικών εταιρειών μας.

Ακόμη, δεν σταματούμε ποτέ να έχουμε ως στόχο την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας του επιβάτη μας. Ετσι, μετά τη «μεταμόρφωση» που υλοποιήσαμε στην περιοχή Extra Schengen των Αναχωρήσεων, η πολύ θετική ανταπόκριση του επιβατικού κοινού μάς δίνει ιδέες και «γεννά» σχέδια για τη συνέχεια και σε αυτόν τον τομέα».

Η δημοσιογράφος, Ηλέκτρα Αλευρίτη, με τη διευθύντρια επικοινωνίας & μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου.

Η δημοσιογράφος, Ηλέκτρα Αλευρίτη, με τη διευθύντρια επικοινωνίας & μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου.




Δεν υπάρχουν σχόλια

Προσθέστε το δικό σας