Michael_Economakis

Μιχάλης Οικονομάκης, Γενικός Διευθυντής της Lenovo για Ελλάδα και Κύπρο

Ο επικεφαλής της Lenovo στην Ελλάδα και την Κύπρο, Μιχάλης Οικονομάκης, μας μιλά για την εντυπωσιακή πορεία της εταιρείας στην παγκόσμια, αλλά και στην ελληνική αγορά, προϊδεάζοντάς μας παράλληλα για την ακόμα πιο δυναμική δραστηριοποίηση της Lenovo στον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας, αλλά και στο χώρο των υποδομών IT για datacenters.

Κερδίσαμε την 1η θέση σε πωλήσεις PC στην Ελλάδα

 

Ο Γενικός Διευθυντής της Lenovo για Ελλάδα και Κύπρο, Μιχάλης Οικονομάκης.

Ο Γενικός Διευθυντής της Lenovo για Ελλάδα και Κύπρο, Μιχάλης Οικονομάκης.

H Lenovo καταγράφει τα τελευταία χρόνια μια εντυπωσιακή πορεία τόσο στην παγκόσμια όσο και στην εγχώρια αγορά, την οποία και θα θέλαμε να μας σκιαγραφήσετε. Θεωρείτε πως η επιτυχημένη συνταγή του τμήματος IT της εταιρείας μπορεί να εφαρμοστεί και στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας; Ποιοι οι στόχοι σας για την ελληνική αγορά και με ποιες συνεργασίες θα προσπαθήσετε να διευρύνετε το μερίδιό σας;

«Είναι γεγονός ότι τόσο στην παγκόσμια αγορά όσο και στην εγχώρια, έχουμε καταφέρει να ακολουθούμε μία θετική πορεία, κυρίως χάρη στη στρατηγική μας και στην αφοσίωσή μας για την παροχή τεχνολογικά προηγμένων προϊόντων υψηλών αποδόσεων, που απευθύνονται και ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες και απατήσεις των καταναλωτών. Στόχος μας είναι να έχουμε την πρωταγωνιστική θέση στους τομείς που δραστηριοποιούμαστε και απόρροια του επιτυχημένου πλάνου που εφαρμόζουμε είναι το γεγονός ότι στο σύνολο του οικονομικού έτους 2014, η Lenovo στην Ελλάδα, έχοντας καταγράψει συνολικές πωλήσεις 216.428, σύμφωνα με την IDC και μερίδιο αγοράς 26,34% κέρδισε την πρώτη θέση σε πωλήσεις PC στην Ελλάδα, ενώ την ίδια περίοδο, το 2013, κατείχε την 4η θέση με μερίδιο αγοράς 11,33% και 63.368 συστήματα. Η αύξηση πωλήσεων της τάξης του 241% αποδεικνύει την αδιαμφισβήτητη πρωτιά της Lenovo. Αντίστοιχα, ιδιαίτερα θετική είναι η πορεία που ακολουθούμε και στην κατηγορία των tablets, όπου το οικονομικό έτος 2014 φτάσαμε στη δεύτερη θέση με μερίδιο 21,31%, διαθέτοντας συνολικά 155.527 tablets στην ελληνική αγορά, ενώ το οικονομικό έτος 2013 το μερίδιο μας ήταν 9,4%. Την ίδια πορεία σκοπεύουμε να ακολουθήσουμε και στην αγορά των smartphones, η οποία είναι μεγάλης σημασίας για εμάς και στην οποία θεωρούμε ότι υπάρχει περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξής μας, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές θέλουν να αποκτήσουν ένα smartphone που θα τους προσφέρει ένα ισχυρό μείγμα τεχνικών χαρακτηριστικών, στην καλύτερη δυνατή τιμή. Την τακτική αυτή που συνδυάζει υψηλή απόδοση και βέλτιστα χαρακτηριστικά σε προνομιακή τιμή, την ακολουθούμε σε όλα τα προϊόντα μας και η ανταπόκριση των καταναλωτών μέχρι στιγμής είναι εξαιρετική. Οι στόχοι μας για το 2015 είναι να συνεχίσουμε να καταγράφουμε ανοδική πορεία, επεκτείνοντας την κερδοφορία μας, να διατηρήσουμε την 1η θέση στην κατηγορία των PC και να διευρύνουμε ακόμα περισσότερο το μερίδιο αγοράς μας. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δώσουμε στο χώρο του Mobile Internet and Digital Home Business Group (MIDH) με την έλευση των κινητών.

Για τη διεύρυνση των συνεργασιών μας, έχουμε ξεκινήσει κάποιες επαφές, ωστόσο είναι πολύ σημαντικό για εμάς το γεγονός ότι διαθέτουμε ήδη συνεργασία με τους μεγαλύτερους retail ομίλους ηλεκτρονικών συσκευών της Ελλάδας, προκειμένου τα προϊόντα μας να είναι εύκολα ανιχνεύσιμα από όλους τους Eλληνες καταναλωτές».

 

– Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν τις συσκευές της Lenovo να ξεχωρίζουν; Η εξαγορά της Motorola πρόκειται να επηρεάσει το προφίλ των επερχόμενων προτάσεών σας και πότε να αναμένουμε την είσοδό σας στην αγορά των wearables;

«Τα χαρακτηριστικά που καθιστούν ξεχωριστές και αξιόπιστες τις συσκευές Lenovo είναι τα υψηλής ποιότητας και απόδοσης χαρακτηριστικά τους, όπως οι ισχυροί επεξεργαστές πολλαπλών πυρήνων, οι πολύ καλές οθόνες και οι «έξυπνες» κάμερες, αλλά και ο ήχος και η μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας τους.

Ολα αυτά σε πιο προσιτά επίπεδα τιμών σε σχέση με τον ανταγωνισμό, που ανταποκρίνονται και καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες και τις δυνατότητες των καταναλωτών. Η εξαγορά της Motorola αναμένεται να ενισχύει ακόμα περαιτέρω τη δυναμική μας, τοποθετώντας τη Lenovo στην τρίτη θέση των πωλήσεων smartphones παγκοσμίως. Οι προτάσεις της Lenovo πιθανά να επηρεαστούν στις αγορές στις οποίες η παρουσία και η φήμη της Motorola είναι ιδιαίτερα ισχυρή, όπως στη Νότια Αμερική, στην Ασία, στις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά, αλλά κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται για την Ευρώπη. Αναφορικά με τον κλάδο των wearables σκοπεύουμε να τα ανακοινώσουμε εν ευθέτω χρόνω και στην Ελλάδα».

 

– Το εντυπωσιακό παράδειγμα της κινεζικής Xiaomi, της κατασκευάστριας εταιρείας που έγινε γνωστή, παρακάμπτοντας το retail και πουλώντας απευθείας τα smartphones της στους καταναλωτές μέσω του eshop της σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές, δείχνει να επηρεάζει το μοντέλο λειτουργίας των ομοεθνών της, τουλάχιστον εντός Κίνας. Η Lenovo, μάλιστα, έχει ήδη ανακοινώσει την ίδρυση τοπικής θυγατρικής της με άλλο brand name, με σκοπό να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τη Xiaomi. Θεωρείτε πως μια τέτοια direct προσέγγιση θα είχε τύχη στις ευρωπαϊκές αγορές;

«Δεν θεωρούμε το direct μοντέλο ως το ιδανικό μοντέλο για την ελληνική αγορά για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Αντίθετα, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε ισχυρές συνεργασίες με τους διανομείς, τους large format retailers και τους παρόχους».

 

– Στον τομέα του IT, η Lenovo καλύπτει με εξαιρετικές προτάσεις μια ευρύτατη γκάμα κατηγοριών, από το χώρο των servers μέχρι τα gaming laptops. Πού θα επικεντρώσετε τις δυνάμεις σας στο προσεχές διάστημα;

«Το 2015, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε όλες τις κατηγορίες μας, διατηρώντας την ηγετική μας θέση στον κλάδο των PCs και δίνοντας μεγάλη ώθηση στο χαρτοφυλάκιο των Lenovo smartphones. Επιπλέον, θα ενισχύσουμε τη δραστηριότητά μας και στον τομέα των servers enterprise, παρέχοντας ακόμα πιο καινοτόμες και εύχρηστες λύσεις, ακολουθώντας το επιτυχημένο παράδειγμα της πρόσφατης επιτυχημένης ενσωμάτωσης του τμήματος x86 Server της IBM και στην Ελλάδα. Επιπλέον, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη δημιουργία του πρώτου κέντρου καινοτομίας High Performance Computing (HPC) της Lenovo στη Στουτγάρδη της Γερμανίας, εγκατάσταση η οποία προσφέρει ένα μόνιμο χώρο για R&D και υλοποίηση συγκριτικής αξιολόγησης, καθώς και ένα νέο δίκτυο συνεργατών που θα συνεργάζονται σε projects για να φέρουν τα εμπορικά οφέλη του HPC σε ένα ευρύτερο φάσμα πελατών.

Επίσης, σύντομα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε παρόμοιες, πολύ μεγάλες εγκαταστάσεις datacenter με Lenovo ThinkServers, αλλά και System X και στην Ελλάδα».




Δεν υπάρχουν σχόλια

Προσθέστε το δικό σας