ADANALIS-BMW_HDnew

Αντώνης Αδάναλης, BMW i Manager στην BMW Group Hellas

Με την οδηγική του συμπεριφορά και τα περιορισμένα έξοδα κίνησης, το ηλεκτρικό BMW i3 έχει αφήσει απόλυτα ικανοποιημένους τους Eλληνες που το έχουν αποκτήσει για αυτοκίνητο πόλης, λέει στην αποκλειστική του συνέντευξη ο κ. Αντώνης Αδάναλης. Σύμφωνα με τον ίδιο, σε μια δεκαετία η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχει βελτιωθεί κατακόρυφα, ώστε για πολλούς οδηγούς να γίνουν πλέον παρελθόν οι επισκέψεις στα βενζινάδικα.

Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ

Ο BMW i Manager στην BMW Group Hellas, Αντώνης Αδάναλης.

Ο BMW i Manager στην BMW Group Hellas, Αντώνης Αδάναλης.

– Πώς κρίνετε την πορεία του i3 στην ελληνική αγορά από το Φεβρουάριο του 2014, όταν παραδόθηκαν τα πρώτα αυτοκίνητα;

«Οι πωλήσεις έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες μας, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ηλεκτροκίνηση ουσιαστικά κάνει τα πρώτα της βήματα στην Ελλάδα, αλλά και τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την τιμή του αυτοκινήτου, η οποία ξεκινά περίπου από τα 36.000 ευρώ».

 

– Ποιο είναι το προφίλ των Ελλήνων που το έχουν αποκτήσει;

«Στην πλειονότητά τους πρόκειται για ανθρώπους που το αγοράζουν ως δεύτερο αυτοκίνητο και το χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, είτε αστικές είτε περιαστικές. Ο λόγος είναι πως τα δρομολόγιά τους θα πρέπει να καλύπτονται από την αυτονομία του αυτοκινήτου, καθώς η υποδομή από δημόσιους σταθμούς φόρτισης είναι υποτυπώδης στη χώρα μας και αφορά μόνο ιδιωτικά πάρκινγκ. Ετσι, κατά κανόνα ένας ιδιοκτήτης στην Ελλάδα φορτίζει το αυτοκίνητο στο σπίτι του, όπου με μία απλή πρίζα η μπαταρία ανακτά το 80% της ενέργειάς της σε 8 ώρες και με μία πρίζα 3,7kW σε 6 ώρες.

Από την άλλη πλευρά, ο πρώτος λόγος που το i3 «κερδίζει» όσους το αγοράζουν είναι η εμπειρία που προσφέρει. Χάρη στον ηλεκτρικό του κινητήρα, είναι αθόρυβο, ενώ έχει παράλληλα μεγάλη ιπποδύναμη και εντυπωσιακή επιτάχυνση, με συνέπεια να κάνει την οδήγηση πιο ξεκούραστη και απολαυστική».

 

– Ποια άλλα πλεονεκτήματα ξεχωρίζουν οι ιδιοκτήτες του;

«Κατ’ αρχάς την Ερευνα & Ανάπτυξη που «κρύβεται» πίσω από το αυτοκίνητο, όπως για παράδειγμα ότι η BMW επέλεξε να το σχεδιάσει από το μηδέν. Σημαντική είναι επίσης η μείωση του κόστους των μετακινήσεων, συγκριτικά με ένα συμβατικό μοντέλο παρόμοιων προδιαγραφών. Ακόμη και από τη βασική μας έκδοση ντίζελ 1.500 κυβικών, που δεν έχει ούτε τις ίδιες επιδόσεις ούτε τον ίδιο εξοπλισμό, σε 4 – 4,5 χρόνια έχει γίνει απόσβεση των παραπάνω χρημάτων που κοστίζει το i3.

Ειδικά στην Ελλάδα, υπάρχει σαφής προτίμηση για την έκδοση Range Extender, η οποία διαθέτει ένα βενζινοκινητήρα 650 κυβικών που επαναφορτίζει την μπαταρία και έτσι αυξάνει την αυτονομία περίπου στα 300 χιλιόμετρα. Η βασική έκδοση έχει αυτονομία 160 χιλιόμετρα».

 

– Πώς βλέπετε να εξελίσσονται τα ηλεκτρικά Ι.Χ. τα επόμενα χρόνια;

«Στο εξωτερικό, όπου οι περισσότερες χώρες στηρίζουν την ηλεκτροκίνηση, θα «πυκνώσουν» ακόμη περισσότερο τα δίκτυα δημόσιων φορτιστών, όπως με ταχυφορτιστές στις εθνικές οδούς, ώστε η μπαταρία να ανακτά το 80% σε 20 λεπτά. Επίσης, τα ηλεκτρικά I.X. ήδη έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται σε προγράμματα car sharing, για παράδειγμα, στην Κοπεγχάγη ξεκινήσαμε πρόσφατα ένα τέτοιο πρόγραμμα, με 400 i3. Από τεχνολογική άποψη, αν και θα δούμε την αυτονομία να αυξάνεται κατά 50% σε μόλις 2-3 έτη, θα χρειασθεί μια δεκαετία ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα να αποκτήσουν μεγάλη αυτονομία και να αναλάβουν το ρόλο του πρώτου Ι.Χ. ενός οδηγού. Η μεταβατική λύση θα είναι τα υβριδικά μοντέλα».

 

– Κατά πόσο η ελληνική πολιτεία είναι «φιλική» στην ηλεκτροκίνηση;

«Νομίζω πως γενικότερα δεν υπάρχει εθνικό σχέδιο δράσης, παρ’ όλο που η ηλεκτροκίνηση αποτελεί απάντηση στην ατμοσφαιρική ρύπανση και την ηχορύπανση, αλλά και στις εισαγωγές καυσίμων. Ενδεικτικό είναι πως οι δημόσιοι φορείς δεν έχουν αξιοποιήσει αρκετές φορές στο παρελθόν ευρωπαϊκά κονδύλια για να εγκαταστήσουν δημόσιους φορτιστές».



There are no comments

Add yours