Χάρης Μπρουμίδης, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας
Το άλμα προς μία ψηφιακή Ελλάδα είναι πια εφικτό.
Συνέντευξη: Βαγγέλης Μανδραβέλης.
Πάνω από το 90% του προσωπικού της Vodafone εργάστηκε κατά το «lockdown» της χώρας από το σπίτι. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Vodafone στην Ελλάδα, Χάρης Μπρουμίδης, για πρώτη φορά στην ιστορία της Vodafone Ελλάδας, τα στελέχη του Κέντρου Επίβλεψης Δικτύου (NMC) διαχειρίστηκαν το πολυπλόκαμο δίκτυο της επιχείρησης από το σπίτι. Ο επικεφαλής της Vodafone Eλλάδας αναφέρεται στο μελλοντικό υβριδικό μοντέλο εργασίας που θα ακολουθήσουν πολλές επιχειρήσεις στο μέλλον, ενώ για την κινητή τηλεφωνία πέμπτης γενιάς (5G) σημειώνει ότι δεν θα υπάρξουν καθυστερήσεις. Σύμφωνα με τον κ. Μπρουμίδη, σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στις προηγούμενες γενιές κινητής τηλεφωνίας, στη νέα 5η γενιά είναι η ζήτηση που θα «τραβήξει» την ανάπτυξη και όχι η προσφορά. Ακολουθεί η αποκλειστική συνέντευξη του κ. Μπρουμίδη:
– Τα δίκτυα τελικά άντεξαν στο «κλείδωμα» των Ελλήνων στα σπίτια τους. Ηταν εύκολο αυτό να συμβεί ή χρειάστηκε να γίνουν κινήσεις από την πλευρά των τηλεπικοινωνιακών παρόχων που δεν αντιλήφθηκαν οι πελάτες-χρήστες;
Τίποτε δεν ήταν εύκολο ούτε αυτονόητο. Προτού ξεσπάσει η πανδημία, η Vodafone είχε έγκαιρα κινητοποιηθεί και επιταχύνει τα έργα αναβάθμισης του δικτύου της πανελλαδικά, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών χωρίς πρόβλημα. Η διεύθυνση τεχνολογίας της Vodafone προχώρησε σε μία σειρά από αποφασιστικές ενέργειες, ώστε να διευρύνει τη χωρητικότητα των δικτύων μας έως και κατά 65% και να διευκολύνει την ψηφιακή καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων. Υπήρξε διαρκής επαγρύπνηση των ομάδων δικτύου και άμεση κινητοποίηση, όπου υπήρχε ανάγκη για να διασφαλιστεί αδιάλειπτη επικοινωνία για όλους. Οι άνθρωποί μας έδωσαν έναν πρωτοφανή αγώνα στην ιστορία μας και τους ευχαριστούμε γι΄ αυτό. Αυτό επέτρεψε στους πελάτες μας να απολαμβάνουν σύγχρονες υπηρεσίες επικοινωνίας, τηλεργασίας, αλλά και ψυχαγωγίας στο σπίτι.
– Υπήρξαν στιγμές αγωνίας κατά την πανδημική κρίση που φοβηθήκατε;
Το μεγάλο στοίχημα εκείνης της περιόδου ήταν ότι όλα αυτά έπρεπε να γίνουν υπό συνθήκες περιορισμού της κυκλοφορίας, κατά τη διάρκεια της οποίας έως και το 92% του προσωπικού μας εργαζόταν από το σπίτι. Μάλιστα, για πρώτη φορά στην ιστορία της Vodafone Ελλάδας τα στελέχη του Κέντρου Επίβλεψης Δικτύου (NMC) εργάστηκαν απρόσκοπτα και αποτελεσματικά από το σπίτι για επτά ολόκληρες εβδομάδες. Αντίστοιχα, χάρη στην ενίσχυση του δικτύου απομακρυσμένης πρόσβασης της εταιρείας, μέσω VPN, έγινε εφικτή και η συνέχιση της εργασίας των ανθρώπων του κέντρου εξυπηρέτησης πελατών από το σπίτι, που διασφάλισε και την αποτελεσματική υποστήριξη των πελατών μας.
Ετσι, υπό τις πλέον πρωτοφανείς συνθήκες των τελευταίων δεκαετιών, όχι μόνο υποστηρίχθηκε η απομακρυσμένη λειτουργία της εταιρείας, αλλά και εκατομμύρια πολίτες παρέμειναν συνδεδεμένοι με όλα όσα είναι σημαντικά για εκείνους. Το σταθερό δίκτυό μας εξυπηρέτησε μία αύξηση της ζήτησης-ρεκόρ, που έφτασε στις ημέρες αιχμής στο +92% στη φωνή, στο +53% στο ίντερνετ και στο +142% στο Vodafone TV.
Το σταθερό δίκτυό μας εξυπηρέτησε μία αύξηση της ζήτησης-ρεκόρ, που έφτασε στις ημέρες αιχμής στο +92% στη φωνή, στο +53% στο ίντερνετ και στο +142% στο Vodafone TV.
– Ποια είναι η παρακαταθήκη που αφήνει στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και στη Vodafone ειδικότερα αυτή η πανδημική κρίση;
Το βασικότερο συμπέρασμα είναι ότι επιβεβαιώθηκε ο καταλυτικός ρόλος που διαδραματίζουν οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες στην ομαλή λειτουργία του συνόλου των κλάδων της οικονομίας. Η νέα κατάσταση ναι μεν προκαλεί ύφεση, στην οποία ουδείς έχει ανοσία, όμως δημιουργεί παράλληλα σημαντικές ευκαιρίες για όλους και οι οποίες συνδέονται με τον κόσμο που ψηφιοποιείται με εκθετικό ρυθμό και το ειδικό βάρος των δικτύων σε αυτόν.
Αλλωστε, η πανδημία και τα προβλήματα που αυτή φέρνει δεν θα είναι εδώ για πάντα. Εμείς συνεχίζουμε να δουλεύουμε για το αύριο, ώστε να είμαστε αξιόπιστοι σύμμαχοι στην επανεκκίνηση της οικονομίας και καταλύτες στη νέα κανονικότητα. Πιστεύουμε ότι το άλμα προς μία ψηφιακή Ελλάδα είναι πια εφικτό.
Επιπλέον, το ποιοτικό τηλεοπτικό περιεχόμενο ήρθε για να μείνει. Οι πελάτες μας αγκάλιασαν το Vodafone TV, το οποίο κατέγραψε διπλασιασμό των ενοικιάσεων ταινιών και υπερδιπλασιασμό της θέασης δωρεάν on demand περιεχομένου. Η επένδυσή μας στην HBO αποδίδει και ενισχύει τους εμπορικούς μας στόχους.
– Πολλοί ισχυρίζονται ότι η έλευση του COVID-19 έφερε την τηλεργασία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ισχύει αυτό και πώς εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει μέσα στους επόμενους μήνες η Vodafone;
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας αποδείξαμε ότι όχι μόνο μπορούμε να λειτουργούμε κανονικά από απόσταση, και εμείς αυτό το κάνουμε τρία χρόνια τώρα, αλλά και ότι το δικό μας μοντέλο μπορεί να λειτουργήσει ως πρότυπο για πολλούς κλάδους της οικονομίας. Και ήδη βλέπουμε υβριδικά μοντέλα, με κάποιους να πηγαίνουν στο γραφείο και άλλους στο σπίτι, στις επιχειρήσεις.
H σουίτα υπηρεσιών τηλεργασίας που είχαμε λανσάρει εμπορικά το φθινόπωρο του 2019 είχε και συνεχίζει να έχει σημαντική ζήτηση. Δεκάδες χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις εφαρμόζουν την τηλεργασία, χρησιμοποιώντας τις τεχνολογικές λύσεις της Vodafone. Και ενδεχομένως με τη σταδιακή μας είσοδο στην περίοδο της προσαρμογής, αλλά και στη νέα κανονικότητα, όταν αυτή έρθει, οι μετακινήσεις μας να είναι λιγότερες και η εργασία και η εκπαίδευση από απόσταση περισσότερη.
Σε ό,τι αφορά στην ίδια τη Vodafone, έχουμε δώσει την ελευθερία στους εργαζομένους μας να επιλέξουν και να αποφασίσουν οι ίδιοι για την ημερομηνία επιστροφής τους στο γραφείο, ανάλογα με τις δικές τους οικογενειακές και προσωπικές ανάγκες. Λάβαμε αυτή την απόφαση πάνω σε δύο βασικές παραδοχές: τη δυνατότητα μαζικής τηλεργασίας των υπαλλήλων μας στη Vodafone, αλλά και τις διαφορετικές ανάγκες των εργαζομένων της. Η επιστροφή των εργαζομένων ξεκίνησε την 9η Ιουνίου και γίνεται σταδιακά, με κάθε κύκλο επιστροφής να διαρκεί δύο έως και τέσσερις εβδομάδες, ανάλογα και με την εξέλιξη των δεδομένων της δημόσιας υγείας.
– Πόσο επηρεάστηκε η ανάπτυξη των δικτύων νέας γενιάς από την πανδημική κρίση; Βλέπετε καθυστερήσεις στην ανάπτυξη του 5G στην Ελλάδα;
Προφανώς η πανδημία προβλέπεται να έχει πολύ μεγάλες επιπτώσεις στη διεθνή οικονομία. Ομως, δεν εκτιμούμε ότι αυτό θα καθυστερήσει την ανάπτυξη δικτύων, συμπεριλαμβανομένου και του 5G. Εμείς ήδη, πάντως, προχωρούμε σε επενδύσεις στο κινητό μας δίκτυο, για να είμαστε έτοιμοι, όταν έρθει η ώρα, αφού δηλαδή προηγηθεί η διάθεση του σχετικού φάσματος. Και είναι ακόμη πιο σημαντικό σε αυτή τη συγκυρία να επανεξετασθούν ενδεχομένως οι παραδοσιακές μέθοδοι και η διάθεση του φάσματος να γίνει όχι με εισπρακτική λογική, αλλά με όρους που διευκολύνουν τις επενδύσεις και θα στοχεύουν στην ταχεία υλοποίηση των έργων, που θα επιταχύνουν την ανάπτυξη ψηφιακών υποδομών, απαραίτητων για την οικονομία.
– Πότε θα αποφασίσετε για τον προμηθευτή εξοπλισμού στην ανάπτυξη του δικτύου 5G και πότε εκτιμάτε ότι η εταιρεία σας θα αποκτήσει τους πρώτους πελάτες υπηρεσιών 5G;
Οι αποφάσεις για τον προμηθευτή ανήκουν στον όμιλό μας, ο οποίος σταδιακά αναπτύσσει δίκτυα 5G σε όλη την Ευρώπη. Η ανάπτυξη του 5G συνδέεται πρωτίστως με την παροχή υπηρεσιών νέας γενιάς προς τις επιχειρήσεις και την υποστήριξη της οικονομίας της γνώσης. Το 5G είναι μία διαφορετικού τύπου άσκηση σε σχέση με την ανάπτυξη δικτύων που κάναμε έως σήμερα. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές δικτύων, το 5G θα ακολουθήσει τη ζήτηση, καθώς η ανάπτυξή του θα στοιχηθεί πίσω από τις βιομηχανίες, τις μεγάλες επιχειρήσεις και την οικονομία της γνώσης. Με δεδομένες τις επενδύσεις μας και το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου μας, θα είμαστε έτοιμοι να παρέχουμε υπηρεσίες 5G, όταν υπάρξει ζήτηση από τους πελάτες μας.
– Πιστεύετε ότι θα δημιουργηθούν -ή και αν πρέπει να δημιουργηθούν- κοινές υποδομές 5G, πέρα από τη Victus;
Η Ευρωπαϊκή Ενωση και ο νέος Κώδικας Επικοινωνιών ενθαρρύνει την ανάπτυξη και χρήση κοινών υποδομών είτε σε επίπεδο παθητικής υποδομής είτε σε επίπεδο ανάπτυξης δικτύων. Σε πολλές αγορές ο όμιλός μας έχει συνεργασίες με άλλους οργανισμούς που έχουν ως στόχο την κοινή χρήση παθητικής υποδομής ή την από κοινού ανάπτυξη υποδομών για την ταχύτερη και μεγαλύτερη ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς. Στην Ελλάδα έχουμε ήδη την εμπειρία της Victus, η οποία επιτάχυνε τις επενδύσεις και ενίσχυσε σημαντικά τον ανταγωνισμό στην αγορά της κινητής προς όφελος του καταναλωτή.
– Πώς προχωρά το project δημιουργίας της Europe TowerCo και τι θα συμβεί με τις κεραίες της Vodafone στην Ελλάδα;
Η δημιουργία αυτής της νέας εταιρείας προχωρά κανονικά. Είναι στρατηγική επιλογή του ομίλου να γίνει και πιστεύουμε ότι θα δημιουργήσει επιπρόσθετη αξία σε ό,τι κάνουμε. Οπως έχει ανακοινωθεί, η Ελλάδα θα είναι μέρος αυτής της στρατηγικής, ωστόσο είναι πρόωρο αυτή τη στιγμή να δοθούν περισσότερες λεπτομέρειες.
There are no comments
Add yours