Box Feng, General Manager της TCL Southern Europe, TCL Europe Business Group
Συναντήσαμε τον επικεφαλής της TCL στη νότια Ευρώπη, Box Feng, για να μας αναλύσει τα σχέδιά του για την ελληνική αγορά και να μας αποκαλύψει τα… μυστικά της ανοδικής πορείας της TCL, τόσο παγκοσμίως, όσο και στη χώρα μας.
Στόχος μας είναι όλοι οι καταναλωτές να βιώνουν προηγμένες τεχνολογίες.
Συνέντευξη: Βαγγέλης Αλευρίτης
Επειτα από μια εταιρική αναδιοργάνωση που επέφερε αλλαγές και στη χώρα μας, ο κινεζικός κολοσσός επέλεξε να δραστηριοποιηθεί εντονότερα στην Ελλάδα, ανοίγοντας τα δικά του γραφεία στο Μαρούσι, τα οποία, μάλιστα, αποτελούν hub για την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η TCL κατακτά μερίδιο αγοράς σε όλες τις κατηγορίες και η ευκαιρία να είμαστε το πρώτο ελληνικό ΜΜΕ που ο Γενικός Διευθυντής της TCL Southern Europe θα αποκαλύψει τα συστατικά της επιτυχημένης συνταγής, δεν μπορούσε να μας αφήσει ασυγκίνητους! Κάπως έτσι, προέκυψε μια αρκετά ενδιαφέρουσα συνέντευξη, την οποία έχετε την ευκαιρία να διαβάσετε στις γραμμές που ακολουθούν.
– Η TCL έχει κερδίσει μερίδιο αγοράς παγκοσμίως. Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς που λαμβάνετε υπόψη στη στρατηγική σας και ποια είναι τα πλάνα σας για την περαιτέρω ανάπτυξη στη χώρα μας;
Πράγματι, η TCL έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς παγκοσμίως, καθώς είναι μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στους τομείς της τεχνολογίας οθονών, κλιματιστικών, συσκευών οικιακής χρήσης, αλλά ακόμα και φωτοβολταϊκών πάνελ. Η TCL συμπλήρωσε, μάλιστα, 44 χρόνια ιστορίας τον Οκτώβριο, αποτελώντας την πρώτη εταιρεία της Κίνας που ξεκίνησε τις εξαγωγές προϊόντων τεχνολογίας εκτός των συνόρων της χώρας. Ως κατασκευάστρια panel μέσω της CSOT, για την TCL το πιο σημαντικό κομμάτι είναι η τεχνολογία οθονών. Η εταιρεία παράγει panel για τηλεοράσεις, commercial displays, tablet, κινητά, ακόμα και για αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί πως η TCL προμηθεύει με panel τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως. Από την άλλη, επειδή διαθέτουμε panel, κατασκευάζουμε και τις δικές μας τηλεοράσεις, τις οποίες εξελίσσουμε συνεχώς και διαθέτουμε στην παγκόσμια αγορά. Έτσι, είμαστε Νο 2 εταιρεία παγκοσμίως στην κατασκευή πάνελ σε ό,τι αφορά σε όγκο πωλήσεων από το 2023 έως το πρώτο εξάμηνο του 2025. Στην Ελλάδα βρισκόμαστε στην τρίτη θέση, ενώ και σε όλες τις άλλες σημαντικές αγορές είμαστε πάντα στο Top 3. Στα κλιματιστικά, η TCL είναι επίσης πολύ δυνατή. Παγκοσμίως, πέρυσι ήμασταν στην 3η θέση. Εκτός Κίνας, μάλιστα, βρισκόμαστε στη 2η θέση. Στα ψυγεία αναπτυσσόμαστε γρήγορα, αφού εξαγοράσαμε τη Homa, μια από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής στην Κίνα. Στα πλυντήρια, η εξίσου ταχύτατη ανάπτυξη γίνεται αυτόνομα, χωρίς εξαγορές προς το παρόν. Στις τηλεοράσεις, η στρατηγική μας είναι η έμφαση στην τεχνολογία QD-MiniLED και στις μεγάλες ίντσες (jumbo size). Στα μοντέλα άνω των 75 ιντσών είμαστε Νο 1 παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, ξεκινήσαμε με κλιματιστικά από το 2017. Το 2018 μπήκαμε πιο οργανωμένα στην αγορά, γιατί η χώρα έχει αυξημένες απαιτήσεις σε κλιματισμό και ήδη βρισκόμαστε στην 6η θέση και στη 2η, αν μιλήσουμε μόνο για κινεζικές εταιρείες. Το 2019 ξεκινήσαμε και τις τηλεοράσεις. Από το 2020 είχαμε τους ανθρώπους μας με έδρα στην Ελλάδα και το 2024 δημιουργήσαμε τοπική επιχείρηση με δικά μας γραφεία που καλύπτουν όλην τη ΝΑ Ευρώπη (Βαλκάνια, Κύπρο, Μάλτα). Είναι πολιτική μας, άλλωστε, σε κάθε σημαντική αγορά στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω των 10 εκατομμυρίων να ιδρύουμε τοπικά γραφεία για να επιταχύνουμε την ανάπτυξή μας.
– Ποιες τεχνολογίες θεωρείτε ότι θα καθορίσουν την επόμενη γενιά τηλεοράσεων και smart συσκευών (π.χ. MiniLED, QD-OLED, AI upscaling) και πώς η TCL σκοπεύει να τις φέρει πιο κοντά στον μέσο Έλληνα καταναλωτή;
Όσον αφορά στις τεχνολογίες τηλεόρασης, σήμερα επικεντρωνόμαστε στο QD-MiniLED, ένα «δίδυμο» που παντρεύει ζωντανά χρώματα με υψηλή φωτεινότητα. Ταυτόχρονα, επικεντρώνουμε τη στρατηγική μας γύρω από τα μεγάλα μεγέθη. Το 2024 κυκλοφορήσαμε τη μεγαλύτερη στον κόσμο QD-MiniLED τηλεόραση. Στην πραγματικότητα, διαθέτουμε το μεγαλύτερο μοντέλο που πωλείται στα καταστήματα στις 115 ίντσες, ενώ κατέχουμε την 1η θέση παγκοσμίως και στις 98 ίντσες. Από το 2026 θα δώσουμε έμφαση και στο RGB-MiniLED για ακόμα πιο εντυπωσιακά χρώματα, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη παραμένει πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας. Σημαντικό ρόλο παίζει και η συνεργασία μας με την Google για AI λειτουργίες στις τηλεοράσεις. Προτιμούμε την πλατφόρμα της, γιατί είναι πιο φιλική και συμβατή με τις περισσότερες συσκευές. Όλες οι τηλεοράσεις μας υποστηρίζουν Dolby Vision και τα μελλοντικά μοντέλα θα είναι συμβατά και με το επερχόμενο Dolby Vision 2.
– Πώς καταφέρνετε να συνδυάζετε καινοτομία με προσιτές τιμές, χωρίς να γίνονται εκπτώσεις στην ποιότητα;
Ικανοποιούμε όλες τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Έχουμε από αξιόλογα μοντέλα με εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή μέχρι premium προϊόντα υψηλής ποιότητας, ικανά να υπερκαλύψουν κάθε απαίτηση. Γιατί είμαστε ανταγωνιστικοί στις τιμές; Για αρχή, επειδή είμαστε κατασκευαστές πάνελ. Άλλες μάρκες, αγοράζουν πάνελ από την TCL. Εμείς, παράγουμε τα πάνελ, παράγουμε και τις τηλεοράσεις, με αποτέλεσμα να έχουμε μειωμένο κόστος. Επιπρόσθετα, έχουμε αρκετά συμπιεσμένα λειτουργικά κόστη και μια εξαιρετικά αποδοτική αλυσίδα εφοδιασμού. Κάθε κέρδος από αυτές τις οικονομίες, επιστρέφει στους καταναλωτές, μέσω μειωμένων τιμών. Στόχος μας είναι όλοι οι καταναλωτές να βιώνουν προηγμένες τεχνολογίες. Δεν θέλουμε η τεχνολογία να χωρίζει τους ανθρώπους ανάλογα με την οικονομική τους δυνατότητα, αλλά να είναι προσβάσιμη από όλους.
– Βλέπουμε ότι η TCL επενδύει όχι μόνο στις τηλεοράσεις, αλλά και σε soundbar, smartphone και smart home συσκευές. Πόσο σημαντικό είναι για εσάς να δημιουργήσετε ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα προϊόντων για τον καταναλωτή;
Όλες οι κατηγορίες μας είναι σημαντικές. Εκτός από τις τηλεοράσεις, η TCL επενδύει σε soundbar, monitor, συσκευές smart home, ψυγεία, πλυντήρια, κλιματιστικά, smartphone, tablet και wearable, ώστε να δημιουργήσει πλήρες οικοσύστημα για τον καταναλωτή. Δεν είναι πολλά τα brand που δραστηριοποιούνται σε τόσες πολλές διαφορετικές κατηγορίες ταυτόχρονα. Το ευρύτατο portfolio μας, αναμφίβολα δημιουργεί ένα ισχυρό οικοσύστημα και επιτρέπει στην TCL να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις ηγέτιδες εταιρείες του χώρου. Προσπαθούμε να επενδύουμε ουσιαστικά σε κάθε κατηγορία, όπως αυτή του smart home, προκειμένου να γίνει φιλική προς τον χρήστη. Κάθε στιγμή που μια νέα τεχνολογία γίνεται δημοφιλής στο ευρύ κοινό, είμαστε εκεί!
– Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί όσον αφορά στην εμπειρία χρήσης και το after-sales service. Ποιες συγκεκριμένες κινήσεις κάνει η TCL, ώστε η εμπειρία μετά την αγορά –από την εγκατάσταση έως την τεχνική υποστήριξη– να είναι πραγματικά κορυφαία;
Όταν ήρθαμε στην Ελλάδα, αφού εξασφαλίσαμε πρώτα τα απαραίτητα κανάλια πωλήσεων, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να δουν και να αγγίξουν τα προϊόντα μας, επικεντρωθήκαμε στην υποστήριξη. Όσο αυξάνεται το μερίδιο αγοράς μας, τόσο πιο επιτακτική είναι αυτή η ανάγκη. Θέλουμε κάθε πελάτης μας να είναι τόσο ευχαριστημένος που να μοιράζεται με τους φίλους και τους συγγενείς του την εμπειρία. Δίνουμε μεγάλη σημασία στο after-sales service, προσαρμόζοντας πλέον τις πολιτικές μας στις τοπικές ανάγκες. Κάθε πολιτισμός, κάθε γεωγραφία, όπως π.χ. η Ελλάδα με τα πολλά νησιά, παρουσιάζει ξεχωριστές προκλήσεις στην υποστήριξη. Για μεγάλες τηλεοράσεις ή κλιματιστικά, για παράδειγμα, προσπαθούμε να προσφέρουμε δωρεάν εγκατάσταση.
– Η TCL είναι επίσημος χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων. Τι σημαίνει για εσάς αυτή η συνεργασία και πώς θα τη βιώσουν οι Έλληνες καταναλωτές μέσα από τα προϊόντα σας;
Όπως ίσως γνωρίζετε, η επιλογή των συνεργατών των Ολυμπιακών Αγώνων γίνεται με πολύ αυστηρά κριτήρια, καθώς, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις χορηγίες σε αθλητικούς συλλόγους ή άλλες διοργανώσεις, μια δυνατή οικονομική προσφορά δεν αρκεί. Ελάχιστες είναι οι εταιρείες που προκρίνονται σε αυτήν τη διαδικασία της Ολυμπιακής Επιτροπής. Η TCL είναι επίσημος χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων, γεγονός που αποτελεί τιμή και αναγνώριση της ποιότητας, της βιωσιμότητας και της κοινωνικής μας συνεισφοράς. Το σύνθημα των Ολυμπιακών Αγώνων είναι «Citius, Altius, Fortius», που σημαίνει «Ταχύτερα, Ψηλότερα, Ισχυρότερα». Κάπως έτσι και η TCL θέλει να βελτιώνει συνεχώς τις επιδόσεις της σε όλους τους τομείς.
– Κλείνοντας, ποια είναι τα αγαπημένα σας TCL προϊόντα που επιλέγετε να χρησιμοποιείτε και στην προσωπική σας ζωή;
Καθημερινά χρησιμοποιώ το TCL smartphone μου, ενώ πριν από δύο χρόνια στο σπίτι μου στην Κίνα είχα εμπιστευθεί μια TCL 75C745. Πρόκειται για μια mini-LED τηλεόραση 75 ιντσών με native ρυθμό ανανέωσης στα 120Hz. Επίσης, έχω ένα TCL FreshIn κλιματιστικό, τη «ναυαρχίδα» μας στον τομέα αυτό. Για το σπίτι μου στην Ελλάδα, σχεδιάζω να αποκτήσω την TCL C8K, μια πραγματικά αξιοθαύμαστη τηλεόραση!
– Το δικό μου αγαπημένο προϊόν είναι τα γυαλιά TCL NXT. Σκοπεύετε να φέρετε αντίστοιχα προϊόντα και στην ελληνική αγορά;
Όντως προσπαθούμε να λανσάρουμε τα «έξυπνα» γυαλιά της TCL και στην ελληνική αγορά, καθώς όλοι οι συνεργάτες μας εδώ δεν σταματούν να μας πιέζουν να τα φέρουμε! Είναι στα σχέδιά μας, προκειμένου οι Έλληνες καταναλωτές να μπορούν σύντομα να βιώσουν και αυτοί την συναρπαστική εμπειρία χρήσης ενός ζευγαριού γυαλιών TCL.