Βαγγέλης Μόρφης, Διευθυντής Μarketing και Operations της Microsoft
Συναντήσαμε τον διευθυντή marketing και operations της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Βαγγέλη Μόρφη, προκειμένου να μας ξεναγήσει στη νέα εποχή της εταιρείας και να μας σκιαγραφήσει μερικές από τις πολύπλευρες δραστηριότητές της.
Η τεχνολογία είναι το μέσο με το οποίο μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα
Tα τελευταία χρόνια η Microsoft διανύει μια εντυπωσιακή πορεία, με συγκεκριμένη κατεύθυνση και ολοκληρωμένο όραμα που ξεφεύγει από τη λογική της βραχυπρόθεσμης επιβίωσης στην ανταγωνιστική αγορά της τεχνολογίας. Ο διευθυντής marketing και operations της Microsoft στη χώρα μας, Βαγγέλης Μόρφης, αναλαμβάνει να αποτυπώσει τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας στην καθημερινή της λειτουργία και να επικοινωνήσει τις καινοτόμες υπηρεσίες της στο ευρύ κοινό. Η συζήτησή μας κινήθηκε από το cloud μέχρι το gaming, αποδεικνύοντας πως η Microsoft μπορεί να αναπτυχθεί με επιτυχία σε πολυάριθμους τομείς με κοινό παρονομαστή το καινοτόμο μέλλον της τεχνολογίας.
– Αναλάβατε τη διεύθυνση marketing και operations έπειτα από τη θητεία σας ως οικονομικός διευθυντής της εταιρείας. Πώς καταφέρνετε να παντρέψετε τον αυστηρό ορθολογισμό των αριθμών με τη δημιουργική φαντασία που απαιτεί το marketing;
Θα σας απαντούσα με τρία σημεία. Εδώ και αρκετά χρόνια, ο ρόλος του οικονομικού διευθυντή δεν περιορίζεται στη σωστή απεικόνιση των οικονομικών καταστάσεων της επιχείρησης, αλλά έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πλέον σημαντικούς λήπτες αποφάσεων μέσα σε κάθε οργανισμό, είναι εξωστρεφής και ενδιαφέρεται πολύ για την αύξηση της παραγωγικότητας της επιχείρησης, αλλά και το αποτελεσματικό management της ομάδας του, αναπτύσσοντας πολλά (από τα λεγόμενα) «soft skills». Ταυτόχρονα, το σύγχρονο digital marketing απαιτεί ικανότητες ανάλυσης αριθμών και trends περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Μην ξεχνάμε επίσης ότι η Microsoft είναι μια εταιρεία που εμπιστεύεται το ανθρώπινο δυναμικό της και δίνει πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης και εξέλιξης. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που μπορώ να συνδυάσω δεξιότητες και γνώσεις για να υποστηρίξω μέσα από έναν νέο ρόλο την ομάδα της Microsoft Greece, Cyprus, Malta στο να συνεχίσει να φέρνει εξαιρετικά αποτελέσματα και να καταφέρει ακόμα περισσότερα.
– Τέσσερα χρόνια έχουν περάσει μετά την αλλαγή σκυτάλης στο τιμόνι της Microsoft και ο διάδοχος του Steve Ballmer στη θέση του CEO της εταιρείας, Satya Nadella, έχει ορίσει πλέον μια σαφή κατεύθυνση για το μέλλον. Πώς επηρεάζει η στρατηγική επένδυση στις υποδομές cloud και στην πλατφόρμα Azure το σύνολο των δραστηριοτήτων της εταιρείας, από τα Windows μέχρι το Xbox;
Η έλευση του Satya Nadella έδωσε μία νέα δυναμική στη Microsoft. Η εταιρεία, σεβόμενη την ερευνητική επένδυση που έχει κάνει από την ίδρυσή της, διατηρεί την ηγετική της θέση στον χώρο της παροχής σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων με τη μορφή των cloud υπηρεσιών. Θέλοντας να ενδυναμώσουμε κάθε άτομο αλλά και κάθε οργανισμό στον πλανήτη να επιτύχει περισσότερα με τη βοήθεια της τεχνολογίας, προσφέρουμε μία παγκόσμια «ανοιχτή» cloud πλατφόρμα, όπως αυτή του Microsoft Azure, η οποία υποστηρίζει τη λειτουργία των περισσότερων προτάσεων μας από τις υπηρεσίες προς τους καταναλωτές μας – εδώ περιλαμβάνεται το Χbox αλλά και το gaming γενικότερα – μέχρι τις επιχειρηματικές εφαρμογές για μεγάλες επιχειρήσεις. Συμπληρωματικά, το Microsoft Azure αποτελεί το όχημα εκείνο στο οποίο κάθε επιχείρηση μπορεί να αναθέσει την λειτουργία των IT υποδομών της, επιτυγχάνοντας τη μέγιστη επιχειρησιακή βελτιστοποίηση έτσι ώστε να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής.
– Η μετάβαση του software στο μοντέλο της συνδρομητικής υπηρεσίας στο cloud έχει απήχηση στην ελληνική αγορά; Είστε ευχαριστημένοι από την πορεία του Office 365 μέχρι σήμερα και ποιες ενέργειες θεωρείτε πως απαιτούνται για την περαιτέρω καθιέρωσή του στη συνείδηση των καταναλωτών;
Οι συνδρομητικές cloud υπηρεσίες της Microsoft στην Ελλάδα συμπληρώνουν σχεδόν 10 χρόνια ζωής και η αποδοχή τους στην ελληνική αγορά είναι εντυπωσιακή. Το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών μας ανεξάρτητα από το μέγεθος της εταιρείας επιλέγει τη χρήση συνδρομητικών υπηρεσιών αντί αυτού του παραδοσιακού λογισμικού, καθώς έχει αναγνωρίσει τα οφέλη τους. Το συνδρομητικό λογισμικό δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να εκμεταλλεύονται απρόσκοπτα τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία που τους δίνει η τεχνολογία κάθε στιγμή, έτσι ώστε να επικεντρώνονται αποκλειστικά στη λειτουργία και ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Το Office 365 αυτή τη στιγμή αποτελεί τη ναυαρχίδα συστημάτων παραγωγικότητας και έχει υιοθετηθεί από το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών μας.
– Πόσο απαραίτητες πιστεύετε πως είναι οι ψηφιακές δεξιότητες στη σημερινή εποχή;
Για όποιον ενδεχομένως αναρωτιέται «τι είναι η τεχνολογία», η απάντηση για εμάς στη Microsoft είναι απλή: είναι το μέσο με το οποίο οι άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν πάνω και πέρα από τις δυνάμεις τους. Είναι το μέσο με το οποίο μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα ως άνθρωποι, ως οργανισμοί, ακόμα και ως κράτη. Ας πάμε όμως από τη θεωρία στην πράξη. Είναι ευρέως γνωστό ότι σύμφωνα με τον τελευταίο δείκτη ψηφιακής κοινωνίας και οικονομίας, στο άμεσο μέλλον, 9 στις 10 θέσεις εργασίας θα απαιτούν ψηφιακές δεξιότητες. Δυστυχώς, σύμφωνα με τον δείκτη ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας της Κομισιόν, η χώρα μας είναι ουραγός στην απασχόληση εργαζομένων με δεξιότητες που σχετίζονται με τον χώρο της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών. Μόλις 1 στους 100 απασχολούμενους έχει παρόμοιες δεξιότητες στη χώρα μας, την ώρα που η πρωτοπόρος Φινλανδία έχει φθάσει κοντά στο 6,5% και η Βουλγαρία το 2,5%. Η εικόνα φαίνεται να αλλάζει πάντως τα τελευταία χρόνια, και μόνο αν συνεχίσουμε να επενδύουμε ως κοινωνία στην καινοτομία και την τεχνολογία, θα μπορούμε να μετέχουμε ισότιμα στη λεγόμενη και ως «τέταρτη βιομηχανική επανάσταση». Η Microsoft αναπτύσσει μια σειρά από προγράμματα και δράσεις για να αλλάξει θετικά την εικόνα και εκπαιδεύει συστηματικά τους Ελληνες στις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες. Για παράδειγμα, περισσότεροι από 100.000 νέοι άνθρωποι έχουν εκπαιδευτεί στις ψηφιακές δεξιότητες από το 2012, με έμφαση στους ανέργους και τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, μέσα από προγράμματα των ΟΑΕΔ και ΕΚΔΑΑ που υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με τη Microsoft. Τον τελευταίο χρόνο, υποστηρίζουμε τo «Tech Talent School» της ΜΚΟ «Social Ιnnov», το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων στην Ελλάδα και στη διασύνδεση επαγγελματιών με τον ιδιωτικό τομέα, έχοντας εκπαιδεύσει ήδη περίπου 9.500 άτομα, κυρίως νέους και ανέργους.
– Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την… gaming πλευρά της Microsoft και το Xbox One X. Ποια είναι τα πρώτα δείγματα γραφής του στην ελληνική αγορά;
To Xbox One X πραγματοποίησε εντυπωσιακό ξεκίνημα τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις περισσότερες αγορές του κόσμου! Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν τέτοια που προκάλεσε stock out του προϊόντος την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας του! Στην παρούσα φάση η διαθεσιμότητά του έχει ομαλοποιηθεί και αναμένουμε η αυξητική του πορεία να συνεχιστεί πολύ δυνατά και μετά την εορταστική περίοδο.
There are no comments
Add yours