Giannis_Gratsonis

Γιάννης Γρατσώνης, Πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου & διευθύνων σύμβουλος, BSH Οικιακές Συσκευές Α.Β.Ε.

Ολοένα μεγαλύτερη στροφή στις υψηλές ενεργειακές κλάσεις παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών συσκευών, σημειώνει στη συνέντευξή ο κ. Γιάννης Γρατσώνης, πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου, διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της διεύθυνσης πωλήσεων, marketing & customer service στην BSH Οικιακές Συσκευές Α.Β.Ε. Σύμφωνα με το στέλεχος της BSH, η οποία δραστηριοποιείται στη χώρα μας με τις μάρκες Bosch, Siemens, Pitsos, Neff και Gaggenau, για όσους Έλληνες το επιτρέπει το εισόδημά τους, το κριτήριο επιλογής νέων συσκευών είναι ο συνδυασμός της τιμής με τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητές τους.

Η κρίση μάς ωρίμασε ως καταναλωτές

Ο Πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου, Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής της διεύθυνσης πωλήσεων, marketing & customer service στην BSH Οικιακές Συσκευές Α.Β.Ε., Γιάννης Γρατσώνης.

Ο Πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου, Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής της διεύθυνσης πωλήσεων, marketing & customer service στην BSH Οικιακές Συσκευές Α.Β.Ε., Γιάννης Γρατσώνης.

– Η εικόνα που υπάρχει είναι πως η οικονομική ύφεση δεν επηρέασε τις πωλήσεις των ηλεκτρικών συσκευών στον ίδιο βαθμό με τα υπόλοιπα προϊόντα. Κατά πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα;

Oντως, η συγκεκριμένη αγορά δεν υποχώρησε τόσο όσο άλλες κατηγορίες προϊόντων. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως έμεινε ανεπηρέαστη από τη μείωση του εισοδήματος του Ελληνα καταναλωτή. Ενδεικτικό είναι πως, την πρώτη διετία-τριετία της κρίσης, κάθε χρονιά «έκλεινε» με περίπου 30% πτώση των πωλήσεων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Ακόμη κι έτσι όμως, τηρουμένων των αναλογιών, η ύφεση δεν «άγγιξε» τις ηλεκτρικές συσκευές στον ίδιο βαθμό με άλλες αγορές. Επιπλέον, το 2015 ήταν η πρώτη χρονιά που οι πωλήσεις επέστρεψαν σε θετικά πρόσημα, κάτι που προσωπικά με κάνει να αισιοδοξώ πως δεν πρόκειται να δούμε πια σημαντικές αρνητικές διακυμάνσεις.

 

– Για ποιους λόγους η συγκεκριμένη αγορά έδειξε μεγαλύτερη «αντοχή»;

Βασική αιτία είναι πως πρόκειται για μία ανελαστική δαπάνη του νοικοκυριού. Αν π.χ. χαλάσει το ψυγείο και δεν επισκευάζεται ή η επισκευή του κοστίζει αρκετά ακριβά, τότε δεν υπάρχει άλλη λύση από την αγορά καινούριου. Παράλληλα, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, ο καταναλωτής βλέπει πως τα σημερινά μοντέλα προσφέρουν πολύ περισσότερες δυνατότητες και ευκολίες, συγκριτικά με τις παλιές συσκευές που έχει στο σπίτι του.

 

– Από την άλλη μεριά, υπήρξαν κατηγορίες προϊόντων που απέκτησαν μεγαλύτερη δημοφιλία τα τελευταία χρόνια, συγκριτικά με το παρελθόν;

Βλέπουμε σημαντική αύξηση στα στεγνωτήρια ρούχων, κάτι που εξηγείται από την αιθαλομίχλη που κάθε χειμώνα εμφανίζεται στις πόλεις, λόγω της χρήσης των τζακιών. Δυναμική υπάρχει επίσης και στις συσκευές προετοιμασίας του φαγητού, όπως τα μίξερ, οι ατμομάγειρες και οι αρτοπαρασκευαστές.

 

– Εκτός από τις πωλήσεις, η κρίση επηρέασε τα κριτήρια που χρησιμοποιεί ο Ελληνας στις αγορές του;

Μία πολύ ξεκάθαρη τάση είναι η ολοένα μεγαλύτερη στροφή στις υψηλές ενεργειακές κλάσεις. Γενικότερα, σε όσους Ελληνες το επιτρέπει το εισόδημά τους, το κριτήριο επιλογής έχει πάψει να είναι αποκλειστικά το ποσό που θα πληρώσουν, αλλά αυτό που διεθνώς ονομάζεται «value for money», δηλαδή η τιμή του προϊόντος σε συνάρτηση με άλλα χαρακτηριστικά, όπως η ενεργειακή απόδοση, η αξιοπιστία ή οι δυνατότητές του. Μάλιστα, θα έλεγα πως η κρίση μάς ωρίμασε σαν καταναλωτές, αφού πλέον εξετάζουμε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες μας. Για παράδειγμα, πριν από μερικά χρόνια, για τους περισσότερους από εμάς ένας βασικός κανόνας για να διαλέξουμε ψυγείο ήταν να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χωρητικότητα. Σήμερα, όμως, όποιος ψωνίζει συχνά νωπά τρόφιμα και, επομένως, δεν χρειάζεται να συντηρεί μεγάλες ποσότητες για πολλές ημέρες, σκέφτεται διαφορετικά.

 

– Επομένως, με ποιον τρόπο η BSH με τα προϊόντα της «απαντά» στις προτεραιότητες που βάζει πλέον ο καταναλωτής;

Ανέκαθεν η φιλοσοφία της εταιρείας ήταν να κυκλοφορεί «value for money» προϊόντα, η οποία συνεπώς αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο σε μία εποχή όπου όλοι γινόμαστε πιο συνειδητοποιημένοι στα κριτήρια των αγορών μας. Ενδεικτικά, στα ψυγεία επικεντρωνόμαστε στη μεγαλύτερη διάρκεια διατήρησης της φρεσκάδας των προϊόντων, ενώ στα πλυντήρια στη χαμηλή κατανάλωση, σε τεχνολογίες φρεσκαρίσματος των ρούχων και στην αυτόματη επιλογή δοσολογίας απορρυπαντικού και μαλακτικού, για μεγαλύτερη οικονομία. Από την άλλη μεριά, στις κουζίνες δίνουμε έμφαση στα μοντέλα με επαγωγικές εστίες, που προσφέρουν γρήγορο μαγείρεμα και εξοικονόμηση ενέργειας. Στην Ευρώπη οι επαγωγικές κουζίνες έχουν πολύ μεγάλη απήχηση τα τελευταία χρόνια.

Η «value for money» φιλοσοφία των προϊόντων της εταιρείας αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο σε μία εποχή όπου όλοι γινόμαστε πιο συνειδητοποιημένοι στα κριτήρια των αγορών μας.

– Οι ηλεκτρικές συσκευές θεωρούνται γενικά «low-tech» προϊόντα. Κατά πόσο ισχύει αυτό;

Η αλήθεια είναι πως η βασική αρχή λειτουργίας τους δεν έχει αλλάξει ριζικά εδώ και δεκαετίες. Ωστόσο, κάθε εταιρεία προσθέτει συνεχώς πολλές μικρές καινοτομίες, που βελτιώνουν τη χρηστικότητα ή τις δυνατότητες. Για παράδειγμα, έχουμε κυκλοφορήσει ένα φούρνο Siemens που χρησιμοποιεί και μικροκύματα για να εξοικονομεί χρόνο, ενώ ένας φούρνος Neff είναι και ατμομάγειρας, για πιο υγιεινό ψήσιμο.

 

– Τι μπορούμε λοιπόν να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια από τα μελλοντικά προϊόντα της BSH;

Αυτό που θα δούμε άμεσα είναι η online δικτύωση ολοένα περισσότερων ηλεκτρικών συσκευών, χάρη στην οποία θα ανοίξει ο δρόμος για εντελώς νέες λειτουργίες. Σύντομα π.χ. θα φέρουμε στην Ελλάδα ένα ψυγείο που στέλνει στον χρήστη φωτογραφίες από το εσωτερικό του, ώστε να μπορεί ανά πάσα στιγμή να ξέρει τι πρέπει να ψωνίσει. Στα πλυντήρια, από την άλλη, εκτός από τη δυνατότητα τηλεχειρισμού, σε περίπτωση που η συσκευή παρουσιάσει κάποια βασική βλάβη, θα ενημερώνει τον τεχνικό για το ανταλλακτικό που θα πρέπει να έχει μαζί του, για να την επιδιορθώσει.

 

– Πώς βλέπετε την πορεία της ελληνικής αγοράς από εδώ και πέρα;

Θα είναι απόλυτα συνυφασμένη με τις γενικότερες οικονομικές εξελίξεις. Οσο πιο γρήγορα σταθεροποιηθεί το ευρύτερο περιβάλλον της ελληνικής οικονομίας και ο καταναλωτής νιώσει πως έχει αφήσει πίσω του την αβεβαιότητα, τόσο πιο γρήγορα θα ανακάμψει και η αγορά. Επομένως, αν κλείσουν τα ανοικτά «μέτωπα» της οικονομίας μέσα στο επόμενο δίμηνο, τότε από το τελευταίο τετράμηνο του έτους θα δούμε αυτό να αποτυπώνεται θετικά στις πωλήσεις.

 

– Αναλάβατε τα ηνία της BSH τον Ιούνιο. Ποιο είναι το δικό σας «προσωπικό στοίχημα» για τα μερίδια της εταιρείας και πώς σχεδιάζετε να το πετύχετε;

Η εταιρεία έχει μεγάλο «ειδικό βάρος» στην Ελλάδα, με συνέπεια αθροιστικά να έχει ήδη τα μεγαλύτερα μερίδια σε όλες τις κατηγορίες, ενώ επίσης επιμέρους μάρκες μας κατέχουν την πρωτιά σε ορισμένες κατηγορίες. Στόχος είναι να αυξήσουμε τα μερίδια τόσο για την εταιρεία συνολικά όσο και για κάθε μάρκα ξεχωριστά, «επικοινωνώντας» με απλό τρόπο και χωρίς υπερβολές τα πλεονεκτήματα των προϊόντων μας. Επειδή ο Ελληνας έχει ωριμάσει ως καταναλωτής, όποια εταιρεία του υποσχεθεί πράγματα που δεν ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των προϊόντων της, θα δει γρήγορα την αγορά να της γυρίζει την πλάτη.



There are no comments

Add yours