Μάνθος Πάγκαλος, Διευθυντής Πωλήσεων Οικιακών Συσκευών της LG Electronics Ελλάς
Υπό την προϋπόθεση πως θα υπάρχει σταθερότητα στην ελληνική οικονομία, τα επόμενα 2-3 έτη θα συνεχισθεί η ανάκαμψη των πωλήσεων ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα, παίρνοντας τη σκυτάλη από το 2015 που ήταν μία αρκετά καλή χρονιά για την εγχώρια αγορά. Αυτό αναφέρει στη συνέντευξή του o κ. Μάνθος Πάγκαλος, Διευθυντής Πωλήσεων Οικιακών Συσκευών της LG Electronics Ελλάς, προσθέτοντας ότι οι Έλληνες καταναλωτές επιβραβεύουν την αξιοπιστία των μοντέλων της LG, σε συνδυασμό με τη χαμηλή τους κατανάλωση και την ευκολία στη χρήση. Γεγονός που εξηγεί γιατί η εταιρεία έχει σήμερα τα υψηλότερα μερίδια στις κατηγορίες των ψυγείων και των πλυντηρίων.
Εμφαση στην αξιοπιστία, χαμηλή κατανάλωση και εύκολη χρήση
Ποιοι είναι οι πυλώνες πάνω στους οποίους βασίζει η LG την ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών συσκευών;
Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στον καταναλωτή προϊόντα που θα βρίσκονται στο σπίτι του για πολλά χρόνια. Επομένως, η αξιοπιστία της συσκευής, η χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση, και φυσικά η εύκολη χρήση, είναι οι τρεις βασικές προτεραιότητες που θέτουμε ως εταιρεία. Από εκεί και πέρα, μία επιπλέον παράμετρος που λαμβάνουμε υπόψη είναι και το ντιζάιν, αφού ο καταναλωτής θέλει ο οικιακός του εξοπλισμός να είναι επίσης ελκυστικός. Αν πάντως μου ζητούσε κανείς να επιλέξω έναν μόνο χαρακτηριστικό, σίγουρα θα ξεχώριζα την αξιοπιστία.
Ο λόγος είναι πως οι ηλεκτρικές συσκευές έχουν μεγάλο χρόνο «ζωής»;
Όταν ξεκίνησε η οικονομική κρίση, πολλοί παράγοντες της αγοράς όπως οι λιανέμποροι πίστεψαν πως ο Έλληνας θα στραφεί στα πιο φθηνά μοντέλα. Αν και αυτό όντως συνέβη τα δύο-τρία πρώτα χρόνια, στη συνέχεια ο καταναλωτής συνειδητοποίησε πως η επιλογή του δεν θα πρέπει να γίνεται με αποκλειστικό γνώμονα τη χαμηλή τιμή, αφού ένα φθηνό προϊόν μπορεί στην πορεία να μην τον αφήσει ικανοποιημένο από πολλές απόψεις. Έτσι, εκτός από το κόστος αγοράς, σήμερα ο υποψήφιος αγοραστής λαμβάνει υπόψη του κριτήρια που αφορούν όλο τον κύκλο «ζωής» του προϊόντος. Αυτά τα κριτήρια ξεκινούν από την αξιοπιστία και συνεχίζουν με τη χαμηλή κατανάλωση και την εύκολη χρήση, ενώ περιλαμβάνουν επίσης το κόστος των ανταλλακτικών ή το service.
Με δεδομένο πως και η φιλοσοφία της LG βασίζεται στο τρίπτυχο «αξιοπιστία, χαμηλή κατανάλωση, εύκολη χρήση», μπορείτε να μας αναφέρετε συγκεκριμένα παραδείγματα που δείχνουν πώς η εταιρεία πετυχαίνει αυτούς τους στόχους στα προϊόντα της;
Ενδεικτική περίπτωση είναι η ιδιαίτερη έμφαση που δίνουμε στο μοτέρ του συμπιεστή των ψυγείων και των πλυντηρίων, το οποίο άλλωστε αποτελεί την «καρδιά» τους. Στα υπάρχοντα μοντέλα μας προσφέρουμε 10ετή εγγύηση, ενώ σύντομα στην επόμενη «γενιά» προϊόντων μας το μοτέρ θα είναι πιστοποιημένο για 20 χρόνια καλής λειτουργίας, δηλαδή για αρκετά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τον μέσο όρο «ζωής» μιας τέτοιας συσκευής. Από την άλλη πλευρά, έχουμε ξεχωρίσει ως προς την υψηλή ενεργειακή απόδοση των μοντέλων μας – για παράδειγμα, έχουμε μερίδιο 68% στους ψυγειοκαταψύκτες ενεργειακής κλάσης Α+++, μία κατηγορία που έχει τριπλασιασθεί σε σχέση με πέρυσι. Την ίδια λογική θα δει κανείς και στην πρότασή μας στα πλυντήρια-στεγνωτήρια ρούχων μεγάλης χωρητικότητας, όπου επιπλέον με το πάτημα ενός κουμπιού ο χρήστης είναι σίγουρος πως τα ρούχα του θα βγουν στεγνά, έτοιμα για σιδέρωμα.
Σε γενικές γραμμές, ποια ήταν η πορεία της αγοράς τα τελευταία χρόνια;
Η αγορά έπαθε ένα τεράστιο σοκ από το 2010 έως το 2012, καταγράφοντας αρνητικά πρόσημα που ήταν πέρα από κάθε λογική, αν λάβει κανείς υπόψη του πως και πριν από την κρίση ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών αποκτούσε νέα ηλεκτρική συσκευή για να αντικαταστήσει την παλιά, ενώ ανέκαθεν ο Έλληνας πολύ σπάνια αγόραζε δεύτερο ψυγείο ή πλυντήριο για το σπίτι του. Από το 2013 οι πωλήσεις άρχισαν να ανακάμπτουν, ακριβώς επειδή αρκετοί καταναλωτές που είχαν καθυστερήσει την αντικατάσταση μιας συσκευής, την είδαν να χαλάει. Η ανάκαμψη συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια, μία τάση που βοηθήθηκε επίσης από το γεγονός ότι στα μαγαζιά μπορούσε ο υποψήφιος αγοραστής να βρει μοντέλα με χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση και σε προσιτές τιμές. Μάλιστα, παρά τα όσα συνέβησαν πέρυσι, το 2015 ήταν μία πάρα πολύ καλή χρονιά.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, πώς διαμορφώνονται τα μερίδια της LG;
Εδώ και 3,5-4 χρόνια είμαστε πρώτοι στα πλυντήρια, ενώ το τελευταίο πεντάμηνο κερδίσαμε την πρωτιά και στην κατηγορία των ψυγείων. Όσον αφορά τα ψυγεία, ομολογώ πως η πρώτη θέση ήρθε λίγο νωρίτερα απ’ ό,τι περιμέναμε. Ο λόγος είναι πως η εταιρεία μας δεν διαθέτει μοντέλα σε όλες τις υποκατηγορίες της ψύξης, οι οποίες είναι αρκετές λόγω της μεγάλης ποικιλίας στα μεγέθη των συσκευών. Ωστόσο, η πρωτιά προέκυψε χάρις στα μεγάλα μερίδιά μας σε επιμέρους κατηγορίες, όπως οι ψυγειοκαταψύκτες όλων των ενεργειακών κλάσεων και τα ψυγεία-«ντουλάπες».
Πώς εκτιμάτε ότι θα εξελιχθεί η αγορά από εδώ και πέρα και πέρα, και ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρείας σας;
Θεωρώ πως τα επόμενα 2-3 χρόνια θα συνεχισθεί η ανάκαμψη, υπό την προϋπόθεση πως θα υπάρχει σταθερότητα στην ελληνική οικονομία. Όσον αφορά την εταιρεία μας, στόχος είναι να παραμείνουμε στην πρώτη θέση από την άποψη των μεριδίων και, πάνω από όλα, να διατηρήσουμε την premium εικόνα της LG.
Θέλουμε δηλαδή και τα επόμενα χρόνια, όταν ο καταναλωτής σκέφτεται καλό πλυντήριο ή ψυγείο, να σκέφτεται τα δικά μας προϊόντα. Αυτό βέβαια δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται, αφού η τεχνολογική υπεροχή κάθε άλλο παρά δεδομένη είναι.
Μιλήσατε για τεχνολογική υπεροχή. Σε ποιον βαθμό η καινοτομία παίζει ρόλο στην περίπτωση των ηλεκτρικών συσκευών;
Σίγουρα χρειάζεται για να παραμείνει μια εταιρεία στην πρωτοπορία, προσφέροντας νέα μοντέλα με καινούρια χαρακτηριστικά και λειτουργίες. Αντίθετα όμως από τα ηλεκτρονικά προϊόντα, στην περίπτωση των ηλεκτρικών συσκευών αυτό που τελικά έχει σημασία για τον καταναλωτή δεν είναι οι καινοτομίες οι οποίες εντυπωσιάζουν, αλλά αυτές που έχουν πραγματικά κάτι να του προσφέρουν στην καθημερινότητά του. Για το πω με άλλα λόγια, μπορεί ένας καταναλωτής να επιλέξει ένα μοντέλο της LG για κάποια εντυπωσιακή λειτουργία, ωστόσο στην επόμενη αγορά του θα προτιμήσει ξανά την εταιρεία μας λόγω των καινοτομιών που «είδε» στην πράξη να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του.
Μία οικογένεια, για παράδειγμα, που συχνά χρειάζεται να βάλει δύο πλυντήρια το ένα μετά το άλλο, θα έχει πρακτικό όφελος από την τεχνολογία TurboWash του νέου μας πλυντηρίου, η οποία μειώνει τον χρόνο πλύσης. Επίσης, αν και μάλλον κανείς δεν θα σκεφθεί να επιλέξει το συγκεκριμένο μοντέλο επειδή είναι αθόρυβο, σίγουρα είναι κάτι που θα το εκτιμήσει αν έχει νυχτερινό ρεύμα και πλένει τα ρούχα του το βράδυ.
Η LG πρωταγωνιστεί και στα ηλεκτρονικά προϊόντα, όπως τα smartphone και τις τηλεοράσεις. Κατά πόσο αυτό σας βοηθά να εξελίσσετε και το «χαρτοφυλάκιό» σας στις ηλεκτρικές συσκευές;
Κατά τη γνώμη μου, το γεγονός ότι η LG κινείται γενικά στην αιχμή της τεχνολογίας δεν θα το όριζα κυρίως από τον τομέα των ηλεκτρονικών, αλλά από την δραστηριοποίησή της σε επαγγελματικές εφαρμογές, όπως η παραγωγή εξαρτημάτων για ηλεκτροκίνητα οχήματα και μπαταριών. Επομένως, οι καινοτομίες που θα προκύψουν από όλες αυτές τις κατηγορίες θα βοηθήσουν την εξέλιξη των ηλεκτρικών συσκευών.
Πιστεύετε πως το «έξυπνο σπίτι», με τη σύνδεση του ηλεκτρικού οικιακού εξοπλισμού στο ίντερνετ, θα είναι η «επόμενη σελίδα» στη συγκεκριμένη κατηγορία;
Το μέλλον βρίσκεται όντως στα οικιακά «οικοσυστήματα», μέρος των οποίων θα είναι και οι ηλεκτρικές συσκευές. Προσωπικά, πάντως, πιστεύω ότι προς το παρόν η ιδέα δεν έχει ωριμάσει και ακόμη ψάχνουμε τι ακριβώς θα είναι το «έξυπνο σπίτι» και ποιες δυνατότητες θα αξιοποιούν οι κάτοικοί του στην καθημερινότητά τους, επειδή τις θεωρούν πραγματικά χρήσιμες. Το πιο σημαντικό είναι πως, για να ωριμάσει η ιδέα, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διασυνδεσιμότητα των συσκευών. Κάτι που σημαίνει πως η «επικοινωνία» τους θα πρέπει να γίνεται μέσα από ανοικτές πλατφόρμες, ώστε για παράδειγμα το ψυγείο οποιασδήποτε μάρκας να είναι συμβατό με τα smartphone μιας μεγάλης γκάμας εταιρειών. Η LG κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, κάνοντας συμμαχίες με όσο το δυνατόν περισσότερες εταιρείες, στη βάση ανοικτών πρωτοκόλλων.
There are no comments
Add yours